Medalja

Nezvanični portal srpskih reprezentativnih selekcija

FIA skandal i Maks Ferštapen šampion sveta!

3 min read

Foto: Red Bull Racing Honda/Twitter

Vozač Red Bula Maks Ferštapen osvojio je titulu šampiona Formule 1 trijumfom na Velikoj nagradi Abu Dabija, poslednjoj trci sezone, preticanjem Luisa Hamiltona u poslednjem krugu.

Foto: Red Bull Racing Honda/Twitter

Holanđanin je sezonu završio sa 395,5 bodova, osam više od Hamiltona, koji je bio na sigurnom putu do osme titule šest krugova pre kraja, kada je na stazu izašlo bezbednosno vozilo jer je Nikolas Latifi udario u zid.

Usledila je kontroverzna odluka direkcije trke da na stazu pošalje bezbednosno vozilo, a ne da prekine trku, kao što je bio slučaj u sličnim situacijama ove sezone. Posle toga je odlučeno da se vozači koji imaju krug zaostatka ne vrate u isti krug, da bi se to poništilo pred poslednji krug, u kojem je holandski automobilista uspeo da pretekne sedmostrukog svetskog šampiona i osvoji titulu.

Ferštapen je prekinuo dominaciju Mercedesa u hibridnoj eri Formule 1, koja je trajala od 2014. godine, a takođe je postao prvi holandski šampion u istoriji ovog sporta.

Vozač Red Bula je Hondi doneo prvu titulu još od 1991. godine, a to je učinio sa 10 trijumfa, ukupno 17 podijuma, a na jedinoj trci koju je završio, a da nije bio na pobedničkom postolju, zauzeo je deveto mesto.

Hamilton je na startu trke nadmudrio Maksa i pretekao ga u prvoj krivini, da bi holandski automobilista odmah pokušao da mu uzvrati. To je i učinio, ali uz blagi kontakt, posle kojeg je vozač Mercedesa morao van granica staze, ali je uspeo da se zadrži na čelu. Očekivalo se da će se taj potez, pošto Hamilton nije prepustio poziciju, naći pod istragom, ali je direkcija trke procenila da je Britanac vratio stečenu prednost i zato je zadržao vođstvo.

Kada je Hamilton morao na promenu pneumatika, našao se iza drugog vozača Red Bula, Serhija Pereza. Meksikanac je pošteno namučio Luisa i uspeo da ga dovoljno zadrži, dok se Maks sa trećeg mesta približi vodećem dvojcu. Kada se približio, Luis je već pretekao Čeka, a ovaj je propustio Ferštapena, koji je prokomentarisao iz bolida preko timskog radija da je “Čeko legenda”.

Ferštapen ipak nije uspeo da isprati Luisov tempo, pa mu je Britanac veoma brzo pobegao na preko 8 sekundi. Usledilo je jedno virtuelno sigurnosno vozilo, ali je usledio incident Latifija kojim je Maks došao do prve titule prvaka sveta.

https://twitter.com/F1/status/1470047582944743428

Ferstapen je kroz cilj prošao sa dve sekunde prednosti u odnosu na Hamiltonu, a njima dvojici se na podijumu pridružio Karlos Sains u Ferariju. Najbolji među ostalima bio je vozač Alfa Taurija Juki Cunoda, ispred timskog kolege Pjera Gaslija, Valterija Botasa u drugom Mercedesu i vozača Meklarena Landa Norisa. Osvajače bodova kompletirali su dvojac Alpina Fernando Alonso i Esteban Okon, kao i Šarl Lekler u Ferariju.

Mercede je osvojio titulu u konkurenciji konstruktora osmi put uzastopno, a pored toga što smo u Abu Dabiju dobili novog šampiona i prisustvovali drami, bili smo svedoci poslednje trke Kimija Raikonena. Šampion sveta iz 2007. godine nije završio poslednju trku svoje karijere, pošto je zbog kvara morao da se parkira u garaži na njenoj polovini, ali je izglasan za vozača dana.

Naredna sezona Formule 1 startuje 20. marta Velikom nagradom Bahreina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

medalja.rs@gmail.com | Newsphere by AF themes.